ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

в освітній сфері

6 грудня

Суттєва відмінність знань учнів сільських і міських шкіл

Ганна Новосад виділила, що дебютна участь України у міжнародному дослідженні PISA, метою якого є вивчення рівня оволодіння читацькою, математичною та природничо-науковою компетенціями у 15-річних підлітків, виявила суттєву різницю у досягненнях учнів залежно від типу місцевості. Про це вона повідомила, коментуючи результати дослідження, що були оприлюднені 03 грудня.

Плани МОН на 5 років

«Суттєва різниця в досягненнях залежно від типу місцевості. У великих містах середній бал складає 499,4, що суттєво відрізняється від середнього бала учнів, які проживають у містах – 479,9. Істотно від усіх відрізняються середні бали учнів, які проживають у селах, хуторах й сільській місцевості. Середній бал у таких учнів складає 420,6. Це становить різницю із великими містами більше, ніж у 2,5 роки навчання. 2,5 роки», ̶ прокоментувала міністр.

У результатах дослідження виявлено і те, що хлопці читають значно менше, ніж дівчата.

«В Україні середня успішність читання серед хлопців є нижчою (450,1 бала), ніж серед дівчат (483,6 бала). В Україні розрив (33,5 бала) більший, ніж у середньому по країнах ОЕСР (30,1 бала). Це розрив у більш, як один рік навчання», ̶ повідомила Ганна Новосад.

5 грудня

Руслан Гурак: Підсумок цього року — успішні пілотні проєкти

4-5 грудня проходив дводенний семінар «Забезпечуємо якість освіти разом».

«Успішні пілотні проєкти Державної служби якості освіти України — підсумок цього року. Організувати досконало вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації та перші інституційні аудити шкіл було амбітною метою Служби. А 2020 рік розпочнемо з цілі формувати тренди якості освіти», — зазначив голова ДСЯО Руслан Гурак.

Сплануйте справи з програмами

Крім того, під час заходу виокремили основні складові якості закладу освіти:

  • концепція та рамки школи;
  • педагогічний супровід школи;
  • якість педагогічного колективу;
  • навчання;
  • результати навчання;
  • підтримка учнів у процесі навчання.

5 грудня

Українські вчителі про освіту в Нідерландах

Учасники соціального проекту «Право на освіту» разом з куратором та телеведучою Наталією Мосейчук, лідеркою проекту Прошколу Юлією Бровінською та українськими вчителями побували в освітній подорожі у Нідерландах.

Учасники мали змогу перейняти міжнародний досвід. Зокрема з питань - інтелектуальних репетиторських систем, надання освітніх послуг дітям з особливими потребами, навчання вчителів для посилення інклюзивної освіти.

День із директором - проєкт

Делегація відвідала нідерландську школу в місті Амстелвейні, українські школи «Веселка» та «Джерело» у місті Амстердам.

Особливості освітнього процесу в Нідерландах:

  • діти починають ходити до школи з 4 років;
  • в державних школах немає організованого харчування, немає шкільної форми та домашніх завдань;
  • в 12 років дитина здає екзамен та отримує рекомендацію від вчителя, щодо подальшого начального закладу;
  • батьківські збори залишились в минулому;
  • розмова тет-а-тет і конфіденційність – сучасні методи комунікації з батьками учня.

Крім того, в Нідерландах вчителям виокремлюють особистий час для саморозвитку та для підвищення рівня знань і відправляють на навчання закордон за новим досвідом, зокрема до Англії.

В першу подорож запросили лідерів премії Global Teacher Prize Ukraine – Ірину Тернову, Діну Тимошенко-Ушакову та Надію Весніну та фіналіста з ТОП-10 «вчительського Оскару», вчителя інформатики та фізики – Сергія Петровича.

5 грудня

Не буде впроваджуватися принцип «гроші ходять за школярем»

Держбюджет - 2020Скачати

Однак, за словами Ганни Новосад, поки принцип «гроші ходять за школярем» впроваджуватися не буде.

«У нас з прем'єр-міністром сталося певне непорозуміння у термінах. Механізм «гроші ходять за дитиною» наразі ніхто не вводитиме. Однак з наступного року ми даватимемо кошти на місця фінансування заробітної плати вчителів щодо реальної кількості учнів станом на жовтень 2019 року», - повідомила міністр.

Чи правомірно зменшувати розмір надбавки

У держбюджеті - 2020 Кабінет Міністрів уже заклав 2,2 млрд грн, щоб урахувати реальний контингент учнів.

4 грудня

Перерозподіл коштів для зарплати вчителям

Одна з головних проблем мережі шкіл – її неефективність, тому і з’являється загроза заборгованості заробітної плати вчителів. Саме це підкреслила міністр освіти і науки Ганна Новосад, коментуючи рішення Кабінету Міністрів щодо перерозподілу коштів на погашення боргів із заробітної плати.

Положення про опорний заклад

«Здебільшого необхідність таких перерозподілів — результат неефективної мережі шкіл в окремих регіонах. Своєчасна виплата заробітної плати — це надзвичайно важливо, тому ми допомогли місцевим органам уникнути заборгованості. Однак на майбутнє ми маємо системно підійти до вирішення проблеми мережі, щоб таких ситуацій не виникало в принципі», ̶ виділила міністр.

27 листопада Кабінет Міністрів перерозподілив 171,1 млн грн на зарплати для вчителів.

3 грудня

2020-2021 навчальний рік оголошено роком математики в Україні

Національний звіт за результатами дослідження якості освіти PISA - 2018Скачати Міжнародний звіт за результатами дослідження якості освіти PISA - 2018Скачати

Про це повідомила Ганна Новосад під час презентації Національного і Міжнародного звітів за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.

Затвердьте графік відпусток

«Оскільки за результатами PISA-2018 ми маємо найгірші дані саме з математики, наступний 2020-2021 навчальний рік буде оголошено Роком математики в Україні. Попередньо Президент дав погодження, і ми вдячні йому за відкритість і готовність швидко реагувати на потреби нашої освіти. Під такий рік буде розроблено план заходів, що передбачатиме цілий спектр активностей для стимулювання розвитку математики в Україні», – зазначила Міністр.

Нагадаємо, що результати українських учнів з математики виявились значно гіршими порівняно із середніми значеннями по країнах Організації економічного співробітництва і розвитку. Це прослідковується в усіх трьох компетенціях, рівень яких досліджує PISA, – читацькій, математичній та природничо-науковій.

 

3 грудня

Провели масштабне оцінювання якості освіти PISA

Наказ про проведення основного етапу дослідження якості освіти PISAСкачати

Національний звіт за результатами дослідження якості освіти PISA - 2018Скачати

Ще у 2018 році Україна вперше взяла участь у дослідженні якості освіти PISA, результати оприлюднили сьогодні, 3 грудня.

Як заохотити учнів навчатися: стимул-картка

Результати дослідженні якості освіти допоможуть продовжити реформу шкільної освіти в 5-9 класах. 

«Ми розраховуємо на те, що отримані результати стануть сигналом для наших вчителів, батьків та суспільства загалом. Тепер має стати очевидним, що реформа шкільної освіти для України – не забаганка, а об’єктивна потреба», – зазначила Ганна Новосад.

Зокрема, результати українських учнів з математики виявились значно гіршими порівняно із середніми значеннями по країнах Організації економічного співробітництва і розвитку. Це прослідковується в усіх трьох компетенціях, рівень яких досліджує PISA, – читацькій, математичній та природничо-науковій.

Згідно з результатами PISA-2018, базового рівня – мінімального, якого в кінці першого етапу середньої освіти мають досягти учні, – в Україні не досягли:

  • з читацької грамотності – 25,9% українських підлітків,
  • з математичної – 36%,
  • з природничо-наукової – 26,4%.

3 грудня

Посібник з реалізації правопису для вчителів

Наказ про затвердження переліку навчально-методичних посібниківСкачати

Навчально-методичний посібник «Методика реалізації Українського правопису в новій редакції у закладах загальної середньої освіти» видадуть в Україні. МОН видало відповідний наказ.

 Чи освоїли правопис: тест

Інститут модернізації змісту освіти буде займатися організацією видання і придбання навчально-методичних посібників. Крім того, передбачено, що видавництво, яке друкуватиме посібник, надасть згоду МОН та Національній освітній електронній платформі на розміщення посібників в електронному вигляді на офіційному сайті для безоплатного доступу користувачам.

2 грудня

У пріоритетах МОН: STEM-освіта

Держбюджет - 2020Скачати

МОН планує зробити розвиток STEM-освіти одним із своїх основних пріоритетів.

Як облаштувати заклад освіти

«2019-го Кабмін інвестував у створення природничо-математичних кабінетів 200 млн грн. Сьогодні ми хочемо зробити розвиток STEM одним із основних пріоритетів МОН. Саме тому ми збільшуємо інвестиції в освітній простір шкіл в 4 рази та передбачаємо 801,6 млн грн для облаштування STEM-лабораторій та інших кабінетів для профільного навчання», - зазначила міністр освіти.

Крім того, опорні та великі школи отримають кошти субвенції «Спроможна школа для кращих результатів».

29 листопада

У школах та садках заборонили платні заходи під час занять

Наказ про надання платних послугСкачати

«Звертаємо увагу, що додаткові освітні послуги в школах можуть надаватися виключно по завершенні навчальних занять, а в садочках – після завершення освітнього процесу згідно з режимом. Наголошуємо на недопустимості проведення платних заходів під час освітнього процесу», – повідомили у департаменті.

Складові вартості платних освітніх послуг

 Зокрема, у документі йдеться, що такі послуги не мають здійснюватися:

  • у закладах дошкільної освіти під час освітнього процесу;
  • у закладах загальної середньої освіти - до завершення навчальних занять. 

29 листопада

У школах обладнають харчоблоки

“Основа Нової української школи — безпечне освітнє середовище. Сьогодні ми маємо статистику, що впродовж навчання у школі майже на 40% зростає кількість дітей із захворюваннями шлунково-кишкового тракту. Це сигнал для нас, що ми, разом із МОЗ, маємо звернути увагу на здорове харчування у школах. Ці 400 млн грн — наш перший крок у цьому напрямі”, — зазначила Ганна Новосад.

Здорове харчування: рекомендації експерта

Кошти виділять на стандартних засадах співфінансування.

29 листопада

600 млн грн на закупівлю автобусів для опорних шкіл

Положення про освітній округ та опорний закладСкачати

В Україні функціонують 843 опорні школи. Підвезення до цих шкіл здійснюється 6028 шкільними автобусами та 842 одиницями найманого/орендованого транспорту та іншими видами транспорту.

Вивчаємо за 5 хвилин: завдання опорного закладу

«Розвиток опорних шкіл — наш пріоритет. Це неможливо без якісно організованого підвезення до таких закладів. Саме тому цього року ми виділили більшу суму на ці цілі. Також потрібно розуміти, що всі ці кошти традиційно виділяються на засадах співфінансування, тобто місцеві бюджети мають докласти свої кошти. В результаті ми маємо вийти на значно кращі закупівлі та дати більшій кількості дітей можливість навчатись у великих, добре оснащених школах, де працюють добре підготовлені вчителі», — зазначила Міністр освіти і науки Ганна Новосад.

Загалом планують закупити 401 шкільний автобус.

28 листопада

82% вчителів успішно пройшли сертифікацію - Руслан Гурак

Положення про сертифікацію педагогічних працівниківСкачати

Завершився перший пілотний проєкт із сертифікації педагогів.

«705 учасників сертифікації з 857 пройшли сертифікацію успішно. Це високий показник, який свідчить, що українські вчителі «йдуть в ногу з часом» і готові сприймати зміни, змінюватися самі, вдосконалюватися та розвиватися. Приємно відзначити, що учасники сертифікації, попри певний острах щодо нової процедури, змогли гідно показати свої практичні уміння у використанні сучасних підходів та технологій навчання», – вказав голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.

Чому не потрібно боятися сертифікації

Не пізніше 6 грудня у кабінетах учасників сертифікації буде розміщено інформацію про успішне проходження сертифікації та відповідний сертифікат, який буде діяти впродовж трьох років.

Вчителі, які успішно пройшли сертифікацію, отримають доплату в розмірі 20% посадового окладу

28 листопада

Вадим Карандій про завдання Українського інституту розвитку освіти

«Інститут уже юридично оформлений та розпочав свою діяльність. Уже сформована частина колективу»,-зауважив Вадим Карандій.

Як сформувати систему забезпечення якості освіти

Установа ставить перед собою низку завдань на 2020 рік:

  • організаційно-методичний супровід пілотування нового стандарту початкової освіти у 3 та 4 класах;
  • дослідження якості дошкільної освіти;
  • створення стандарту базової середньої освіти;
  • розробка професійного стандарту вчителя, програми підвищення кваліфікації;
  •  сучасна навчальна література.

28 листопада

Чи буде Уряд надалі впроваджувати нову українську школу

«Ті правильні політики, ті правильні речі, які були розпочаті, не мають зупинятися», - зауважила міністерка.

Крім того, Ганна Новосад навела статистику – 2/3 опитаних батьків зазначають, що дітям подобається ходити до школи.

Як створити захопливий освітній простір

Також зазначила, що у 2020 році МОН зосередить роботу на:

  • впровадженні педагогіки партнерства;
  • забезпеченні якості підручників;
  • забезпеченні навчальними матеріалами вчителів НУШ.

28 листопада

171 млн грн, щоб запобігти заборгованості виплати зарплат освітянам

Держбюджет - 2020Скачати

Щоб запобігти заборгованості освітянам Уряд спрямував 171 млн грн на виплату зарплат.

 А ви правильно встановили зарплату?

«Останні 4 роки наша освітня субвенція розраховувалась на основі застарілої статистики річної давності. Просто раніше фізично на термін підготовки бюджету не було актуальної статистики від закладів. По суті, це означало, що ми не доплачуємо вчителям, адже останні роки у нас активно зростає кількість учнів. У бюджеті на 2020 рік ми це виправили і заклали додаткові 2,2 млрд грн, аби врахувати актуальний контингент» , — відзначила Ганна Новосад.

У бюджеті на 2020 рік цю проблему уже виправили.

 

 

28 листопада

Ганна Новосад презентувала Український інститут розвитку освіти

Розпорядження про утворення "Українського інституту розвитку освіти"Скачати

Український інститут розвитку освіти буде впроваджувати реформу «Нова українська школа» і з часом замінить Інститут модернізації змісту освіти.

«Має бути сильна інституційна спроможність держави впроваджувати реформу. І такою інституцію мав би бути Інститут модернізації змісту освіти - але, на жаль, він таким не є. І міністерство теж не завжди справляється», - зазначила Ганна Новосад.

Дотримайтеся законодавства у сфері загальної середньої освіти

Завдання інституту – безпосередньо впроваджувати НУШ, розвивати та створювати усі необхідні для цього компоненти. Новостворений інститут уже має свою штатну структуру та керівника.

Типові освітні програми НУШ

«Це Вадим Карандій, якого я призначила своїм наказом. Надзвичайно фахова людина, до цього він працював керівником УЦОЯО, заступником міністра. Принципова, ціннісна людина, що найважливіше. Завданням пана Вадима буде розбудувати таку установу, яка готова буде впроваджувати НУШ відповідно до її філософії, не влізати в бюрократію. Взагалі-то бюрократія в нейтральних термінах – дуже нормальне слово. Але у нас воно дуже часто набуває іншого сенсу. Це перше. А з часом також ця установа візьме на себе підручники», - зауважила міністр.

27 листопада

У МОН анонсували введення нового предмета

Новий предмет має з'явитися у навчальній програмі в учнів реформованої середньої школи.

Система забезпечення якості освіти: ВЕБІНАР

"Я вважаю, що певна інформгігієна є надважливою компетентністю, якою має володіти кожен сьогодні, незалежно, до речі, від віку. Оскільки те, наскільки ми неселективно підходимо до новин, дуже часто спричиняє абсолютно дивні процеси у суспільстві. Тому починати зі школи працювати над медіаграмотністю – дуже важливо, і ми це зараз вплітаємо під час розробки державного стандарту базової освіти, а також будемо прописувати через освітні програми”, заявила Ганна Новосад.

Новий предмет викладатимуть для учныв п'ятих-дев'ятих класів нової української школи.

26 листопада

Владу на місцях просять виплатити надбавки вчителям

Лист МОН та Профспілки щодо ефективного використання освітньої субвенціїСкачати

МОН та ЦК Профспілки працівників освіти і науки закликали місцеву владу у регіонах виплатити надбавки учителям в максимальному 30%-му розмірі. Крім того, просять здійснити інші види доплат педагогічним працівникам.

Куди спрямувати кошти освітньої субвенції

Про це йдеться у листі МОН та Профспілки до регіональних департаментів освіти і науки обласних державних адміністрації.

Станом на 1 жовтня 2019 року залишок освітньої субвенції в цілому у всіх місцевих бюджетах становив 6 192 263 570 грн.

МОН та ЦК Профспілки наголосили на необхідності ефективного використання освітньої субвенції, особливо, що стосується надбавок.

Адже у більшості випадків надбавка за престижність педагогічної праці виплачується в розмірі від 5 до 20 відсотків посадового окладу, хоча постанова Уряду надає право на таку виплату всім педагогічним працівникам в розмірі до 30 відсотків.

26 листопада

ЗНО 2020: новий правопис та обов`язковий предмет

Рекомендації щодо підготовки випускників до проходження ЗНО: Пам’ятка для батьків Скачати Поради щодо підготовки та проходження ЗНО: Пам’ятка для випускників Скачати

Предмети, які виносять на ЗНО залишаться тими, що й минулого року. Максимальна кількість предметів для складання – 4. Три предмети державної підсумкової атестації будуть у формі ЗНО.

Підготовка до ЗНО-2020

Для вступу на бюджет необхідно набрати не менше 125 балів.

«Завдання, де будуть враховані новації українського правопису, в ЗНО будуть, але Український центр оцінювання якості освіти взяв собі мораторій: якщо упродовж п’яти років учасник ЗНО буде прописувати слова за старим правописом, йому не зараховуватимуть це як помилку» - заявила Алла Корнейко, завідувачка центру ЗНО Волинського ІППО.

Крім того, з 2021 року обов’язковим предметом стане математика. Буде чотири предмети державної підсумкової атестації: обов’язкова українська мова, математика, потім іноземна мова або історія, а четвертий предмет – на вибір.

 

26 листопада

Реформа харчування в школах

Про це вона заявила у коментарі ТСН. Однак, досі залишається відкритим питання державного фінансування.

Здорове харчування: рекомендації Асоціації дієтологів

«Ми хочемо зробити класифікацію шкіл, яким держава буде допомагати по-різному. Є школи, в яких зовсім нічого немає. Тобто там буде більше фінансування», – пояснила перша леді.

Крім того, Олена Зеленська має й інші плани: це здоров'я дітей і культурна дипломатія.

25 листопада

Ганна Новосад про освітні реформи в Україні

Під час зустрічі обговорили пріоритети роботи МОН та можливу допомогу Єврокомісії у запланованих освітніх реформах.

Як сформувати систему забезпечення якості освіти

Крім того, Міністерка зазначила потреби дошкільної та шкільної реформ.

«У дошкільній освіті ми маємо 2 виклики – доступ та якість освіти. У шкільній освіті ми розпочинаємо підготовку до реформи в базовій школі. Ми переконані, що якість освіти напряму пов‘язана з можливостями вчителів. Якщо у початковій школі ми маємо партнерів, які з нами працюють, то у базовій – це лише Вергеланд Центр. Для нас важливо, щоб співпраця у сфері підвищення можливостей професійного розвитку педагогів лишалася у полі нашої співпраці», – наголосила Міністр.

25 листопада

Освітяни мають отримати повну зарплату, - позиція МОН

Держбюджет - 2020Скачати

Участь у заході взяла заступник Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій, яка поінформувала про основні аспекти освітянського бюджету та видатки на освіту у 2020 році.

Фінансова автономія по-новому

Зокрема, розповіла про позицію МОН щодо освітньої субвенції.

Відтак, освітня субвенція на оплату праці освітянам має спочатку зосередитися на виплаті заробітної плати та 30% надбавок, а вже потім на решті потреб навчально-виховного процесу.

22 листопада

Чи потрібна комунікаційна стратегія у закладі освіти

Комунікаційна стратегія МОН на 2017/2020 рокиСкачати

Під час Конференції лідерів освіти «Модератори освітніх реформ 2.0» Сергій Горбачов розповів про важливість комунікаційної стратегії.

Як мотивувати працівників

«Комунікаційна стратегія це зовсім не складно, однак, багато керівників не приділяють цьому достатньої уваги», зауважив Омбудсмен.

Особливо це необхідно у роботі директора школи. Адже вміння відкинути емоційну складову і відреагувати вчасно є дуже важливим для директорів шкіл. Комунікаційна стратегія – це те, що захищає керівників та формує якість освітньої діяльності.

22 листопада

Конференція лідерів освіти «Модератори освітніх реформ 2.0»

Фахівці Державної служби якості освіти України та Цифрового видавництва MCFR зустрілися з освітянською спільнотою та шкільними медіа.

Під час Конференції освітяни обговорили питання якості освіти, інституційного аудиту та сертифікації вчителів.

Чому не потрібно боятися сертифікації

Крім того, підписано меморандуми про співпрацю із Запорізькою міською радою та ГО «Асоціація молодих освітян».

22 листопада організатори заходу проведуть тренінги для керівників шкіл Запоріжжя. Зокрема, зосередять увагу на питаннях:

  • сертифікації;
  • оцінювання освітнього середовища і управлінського процесу під час самооцінювання та інституційного аудиту;
  • забезпечення прав учасників освітнього процесу;
  • уникнення помилок під час зовнішніх перевірок.

21 листопада

Чи перейдуть вчителі на контрактну форму роботи

Ганна Новосад в інтерв`ю для Цензор.Нет розповіла про якість викладання у школах. Зокрема, міністерка вважає ймовірним перехід роботи вчителів на контрактну основу.

Ризики прийняття на роботу без заяви

«Вчитель за бажанням може укладати контракт зі школою. В ідеалі з часом взагалі маємо перейти на контрактну основу роботи вчителів, де дуже чітко описуються обов’язки усіх сторін і права усіх сторін. Але що стосується якісного викладання, то дуже складно прописати до деталей у контракті, що ти маєш викладати на уроці. Як на мене, питання того, наскільки якісно і цікаво викладає вчитель – це також фактор постійного професійного зростання і підвищення кваліфікації вчителя», - зазначила Ганна Новосад.

За її словами зараз дуже важливо дати змогу вчителям професійно зростати, отримувати нові знання та підвищувати свій фаховий рівень.

20 листопада

Що передбачає проєкт з розвитку м’яких навичок для шкіл

Програма експериментуСкачати

Наказ МОН затверджує програму експерименту, очікувані результати та способи підтримки пілотних закладів.

Як заохотити учнів навчатися: стимул-картка

«М’які навички є невід’ємною складовою успішного навчання й обов’язковою компетентністю, якою має володіти випускник Нової української школи. Адже накопичувати знання з предметів сьогодні недостатньо, щоб реалізуватися свої вміння та стати успішним. Важливо також розуміти, що «м’які навички» є широким поняттям, яке передбачає вміння розв’язувати складні завдання, креативно і критично мислити, комунікувати і співпрацювати. Ми прагнемо, щоб такі навички пов’язували усі навчальні предмети, які нині викладаються в українських школах. Крім того, оскільки СЕЕН є гнучкою та інклюзивною програмою, ми хочемо наповнити її кращими українськими практиками з урахуванням національних особливостей», – зазначила Ганна Новосад.

Програма передбачає, що школи-учасники експерименту покращать академічну успішність, а також знизять рівень булінгу. Крім того, система СЕЕН має змінити загальну атмосферу в школах та ставлення учнів до вчителів, навчання, одне до одного та до самих себе.

19 листопада

Директорам і музичним керівникам ЗДО відмовили у збільшенні тривалості відпустки

Відповідь МОН щодо тривалості щорічної відпусткиСкачати

З 1 січня 2020 року тривалість щорічної відпустки для вихователів інклюзивних груп становитиме 56 календарних днів. ЦК Профспілки працівників освіти надіслав до Кабміну та МОН пропозицію встановити таку ж тривалість і для керівників закладів дошкільної освіти, музичних керівників та вихователів-методистів.

Яка тривалість відпустки працівників ЗДО

На пропозицію Профспілки надійшла офіційна відповідь за підписом заступниці міністерки освіти Світлани Даниленко.

«Позиція профспілкових організацій щодо подовження тривалості щорічної відпустки педагогічним працівникам лише закладів дошкільної освіти є незрозумілою, адже педагогічні працівники закладів позашкільної, професійної, вищої освіти, інших установ і закладів також мають різну тривалість щорічної основної відпустки», - зазначили у листі.

19 листопада

Ганна Новосад про «Спроможну школу кращих результатів»

Положення про освітній округ та опорний закладСкачати

Зокрема, Ганна Новосад розповіла про субвенцію «Спроможна школа кращих результатів».

Зусилля міністерство хоче спрямувати на вирішення проблеми опорних шкіл.

Нове Положення про освітній округ та опорний заклад

"В Україні є дуже багато маленьких шкіл, особливо в сільській місцевості, які, як правило, надають не високу якість освіти, і якщо ми будемо зберігати таку ситуацію, то ми і далі будемо обмежувати наших дітей в їхньому праві на якісну освіту. Власне ми хочемо допомогти регіонам через інструмент створення опорних шкіл - це школи, які є якісними, то яких є підвезення, дати їм можливість цю якість освіти у сільській місцевості підвищити", - розповіла міністерка.

У бюджет закладено 3,5 млрд гривень для облаштування опорних шкіл, зокрема, на будівництво або з нуля, або завершення, тих об'єктів, які вже є на стадії будівництва.

18 листопада

Навчання для фахівців ІРЦ

Положення про ІРЦЗавантажити документ

Фахівці пройшли тренінг з використання методик і тепер стануть тренерами для працівників ІРЦ у своїх регіонах. Організатором навчання є Міністерство освіти і науки спільно з ЮНІСЕФ.

ІРЦ: документальний супровід

Під час тренінгу учасники вивчали принципи та правила використання Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків.

Учасники ознайомилися з трьома рівнями підтримки. За міжнародними стандартами вона надається 80% дітей з особливими освітніми потребами. Також на тренінгу йшлося про профіль інклюзивного вчителя.

Фахівці з Естонії та США розповіли про впровадження інклюзії у своїх країнах.